doar o guma sa-ti mai spun

draga mestecator, mestecaci, rumegator, prieten al gentii mele sport pe vecie,

ma mai gandesc din cand in cand la acea dupa-amiaza calduroasa de vara cand ne-am cunoscut, cand ma urcam in tren si, cu uimire, am vazut un fir luuuung si alb intinzandu-se pe geanta, pe pantalonii scurti si pe piciorul gol.

oare ce se desirase ?

odata urcata in tren, tot timpul cat am dezlipit guma mentolata de pe haine, piele si de pe fundul gentii, ma gandeam doar ca era exclus sa mai mananc checul cu ciocolata facut de maini iubitoare. nu dupa ce ma cufundasem in intimitatea ADN-ului tau de necunoscut si nu fara a ajunge la o sticla de alcool dezinfectant. a fost un moment unic.

doar imi pare rau ca tu, vorba lui Eminescu,  nu m-ai cunoscut

solutiile incercate acasa n-au reusit sa scoata pata mica, unsuroasa a punctului de impact cu geanta. cumva, noi, doi straini, am devenit uniti pe durata vietii gentii.

tu, necunoscut prietenos, ai declansat nostalgica din mine.

cateodata, cand imi pregatesc geanta,  imi amintesc de copii de gradinita sau de scoala din copilarie, cum lipeau gumele sub birou pentru mai tarziu, sau cum le schimbau intre ei sa incerce aromele diferite; asta in vremurile cand investitorii straini cu reclame cu Antonio Banderas nu ajunsesera pe piata autohtona, iar singurele variante disponibile erau pastilele si  micile bile colorate sau gumele cu surprize, cum ar fi vestita Turbo.

ma mai gandesc din cand in cand la oamenii care ajung sa se imprieteneasca orbeste, calcand inocenti strazile patriei, plina de mestecaci care inca nu stiu ca gunoiul nu se scuipa, ci se arunca la cosurile special amenajate.

2 thoughts on “doar o guma sa-ti mai spun

Dazzle Razzle me

